Le 31 janvier 2024
Cadre : Worldskills, Finales mondiales

Dans le cadre des finales mondiales des compétitions Worldskills qui se dérouleront à Lyon en septembre prochain, des établissements sur le Nord Isère se sont engagés dans le programme « One School One Country » permettant à la fois de découvrir la culture d’un pays et la découverte des métiers et filières par le biais des parcours de jeunes compétiteurs.

Le lancement de ce programme a eu lieu le 31 janvier 2024 à la cité internationale avec la présence des délégations de 65 pays ou régions.

One School One Country is a cultural exchange programme that brings together children from the host country with WorldSkills Member countries and regions to share each other’s cultures and values and increase awareness about the power of vocational skills to improve lives around the world.

Here's how it works:

• Schools in the host country are paired with a WorldSkills Member country or region, forging a new cultural bond.

• In the classroom, students learn about the values, traditions and culture of their adopted WorldSkills Member, while also gaining insights into the skilled careers represented at the Competition.

• The programme culminates in a vibrant meeting on the day of the Opening Ceremony when students welcome the Competitors to their schools.

Jumelage :

Dans le cadre de ce lancement les établissements ont fait la connaissance des délégations avec lesquelles ils vont partager de beaux moments d’échanges.

Type Établissement Ville Jumelage
LPO LYCEE DES METIERS GALILEE VIENNE IRAN